Hàrom a hàz

 Most az életszakaszok utàn ezeknek helyét probàlom majd leirni, tömören, de Rachel javaslatàra kicsit bövebben, ahogy megigértem.

A legrövidebben igy vàlaszolhatok: Wangs, Ireg, Keszthely, ahol a hàzak àllnak, nyilvàn csak az utolso, ami az enyém.

Mi a közös, mi az eltérö a hàrom között?

Wangsba az Aranypartrol (Zürichi to melletti helységek tartoznak ide) költöztünk, mert elmentem a hàtamat kuràltatni a Bad Ragaz-i fürdöhelyen és ott talàltam egy hàzat az osztràk maszirozo ajànlàsàra.

Nem tette ezt könnyü szivvel, mert egy testvérpàr vàllalkozàsàbol születtek meglehetösen egy kaptafàra csalàdi hàzak, amikre felhivta a figyelmemet. Elsöre nem nézett ki a dolog jol, de aztàn hirtelen egy kicsit eltérö, csaknem kész hàz àrban és kivitelben pont jonak làtszott. Persze én màr a vàltoztatàsokat is pontosan làttam lelki szemeim elött. A fiaim akkor 9-10 évesek voltak és a kertnek nagyon örültek és a sajàt szobàjuknak. A balkonrol meg a Rajna völgyére lehetett làtni, nem ugy, mint az elözö lakàsbol legfeljebb a szomszédhoz. Nekem az Aranypart arrogàns lakoibol is elegem volt, akik az embereket szigoruan a pénzük és tàrsadalmi rangjuk utàn itélték meg. Hivatàsomat sem engedték a magyar diplomàm miatt gyakorolni. Ez minden megvàltozott a költözéssel.

Wangs Svàjc keleti hatàrvidékén talàlhato falucska, nem messze Liechtensteintol, Ausztriàtol. 25 évig, ami a leghosszabb idö életemben az egy helyben maradàssal. A hàz mellett egy kis patak folyt, amit a nagyfiam egy kiàsott kis tavacskàba vezetett, aztàn a màsik végén a patakba visszavezette a vizet, igy cserélödött a kis tavacska. Mekkora lehetöség volt a nagyfiamnak azt "berendezni" egy természetvédelmi terület békàival, zöld növényeivel! Meg a nyultenyésztéssel is hatalmas tapasztalatra tett szert.  Aztàn a kisfiukbol fiatalemberek lettek, tanulni a nagyvàrosokba, majd az életük menetével màr csak làtogatoba jöttek. A 7 szobàs hàz màr két embernek sok lett, férjem beteg szive sem birta sokàig. 




Halàla utàn költöztem Iregre, ahol uj életet kezdtem és nem szegény özvegyként sajnàltatni magam ölbetett kézzel. Ireg történetèbe egy uj életközösség döntö szerepet jàtszott. Nyugdijasként képesek voltunk csodàlatos otthont teremteni, hatalmas kertet megmüvelni.  Sajnos csak 10 év jutott kettönknek, de az együtt eltett lekvàrok és paradicsomlevek épp a napokban fognak elfogyni, nem ugy az emlékek. Felfedeztem a szülöföldet, amire nem volt lehetöségem fiatalkorban, hisz se pénzem, sem autom nem volt. Hogy mi okozta a boldogsàg végét? Betegség, intriga döntött-e, de egy nap, derült égböl ért villàmcsapàsként élettàrsam tàvozàsa (amit utàna keservesen megbànt). Nekem nem maradt màs hàtra, hogy visszamenjek Svàjcba, ahol egy kis lakàsban akartam az életem befejezni. Ez a lakàs vàlt tul szükké, hisz 2 cicàval költöztem oda, mikor nem egészen 2 év utàn adtam magamnak még egy esélyt. 3 nap alatt egy hàzat talàlni a Dunàntul közepén a Hévizi to közelében.

Természetesen hamar észrevettem, hogy melléfogtam, nem jo kockàztatni a hàrom szintes ikerhàzban az elesést a szörnyü lépcsökön. A remek kilàtàs a Balatonra vehette el az eszemet a döntésnél és a szükre szabott hatàridö. De igy volt idöm itt kivàlasztani, ami igazàn jo és szép, erre és életem 9. költözésére 10 honappal késöbb került sor. A renovàlàsokkal addig elkészültek, most a kert alakul ugy, ahogy az mélto része legyen otthonomnak.

Remélem, hogy a mértéket erre a hatalmas témàra megtalàltam,  valoban nehéz besüriteni az életet 3 hàzba.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések