A budapesti otthon

A képen a következők lehetnek: fa, növény, ház és túra/szabadtéri

Apàm ebben a hàzban több, mint 80 évet élt. Persze nem mindig ugyanabban a lakàsban. Kamaszként költözött ide a csalàd és 96 évesen hagyta el utoljàra, mikor az öröklétbe költözött.
Nekem a màsodik emelet jutott otthonomnak 26 évig, elöbb a kis egyszobàs udvari, majd a nagyobb, mikor màr hàrman lettünk testvérek.
Nem az én fotom, egy igen érdekes sorozatban fedeztem fel, amit a budapesti hàzak körfolyosoinak és udvarainak szenteltek.
Bennem nagy vihart keltett a kép, hisz minden lakot és az összes történetet a hàzban a hàboru utàntol apàm halàlàig ismertem. Bàr 1968 utàn màr csak làtogatoba jàrtam oda, addig nem mentünk ki a kapun, mig anyukànak aki a màsodik emeleti folyoson vàrt az integetésre, nem köszöntünk vissza.
Egy nagy falu volt a hàz, mindenki tudott a màsikrol mindent. A hàzmester beszedte a lakbért, a vicehàzmester leporolta még a korlàtokat is. A porolon folyt a klopfolàs, a mosokonyhàban a nagymosàs, a pincéböl hordtuk fel a fàt, szenet.
Nekünk gyerekeknek jo volt, mert valamit mindig kaptunk, bàr anyu tiltotta az elfogadàst, mi nem tartottuk bünnek, ha valaki kedves volt és adott. 
A koldusok bejàrtak az udvarra és az asszonyok ujsàgpapirba csomagoltàk az aprot, ugy dobtàk le nekik. A legszebben a miatyànkos koldus adta elö mindig egyforma szövegét
"egy kezem van, nem tudok dolgozni".
Màr csak emlék az a sok nehéz év, amit olyan szépen tudott enyhiteni az a kis közösség, akik màr mind nincsenek.

Megjegyzések

  1. Kedves Györgyi Te egy házról írsz, de én rólad olvasok. Finomlelkületü ember vagy'

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Frédi, nagy megtiszteltetés nekem, hogy ilyen olvasàsra képes embert ismerhetek, aki meglàtogat! Köszönöm!

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések