Rüeblitorte

Semmi pànik, tovàbbra is magyarul irok, de ma tisztàzni kell valamit, ami a cimben szereplö répatortàt illeti: szo sincs itt diétàs, kaloriaszegény tortàrol, de attol még a svàjciak kedvence és szép emlékezetembe màr nekem is beépült, kitörölhetetlenül.

Mint gyakorlott hàziasszony, aki semmitöl nem ijed meg, egyböl nekilàttam megsütni az emléket. Pedig okosabb lett volna, ha elöbb tervezek, végig gondolok egy ilyen lépést, de megbànni màr nem kell semmit, a lereszelt ujjbe liszt és 2 teàskanàlgyeimet sem.

Mi kell hozzà?

250gr, cukor, amihez 5 tojàssàrgàja kerül (vigyàzat: nekem egy zàptojàs került a kezembe, de nem lett baj), jo habosra kell keverni 2 kanàl forro vizzel .

Aztàn a 250 gr. répàt finomra reszeljük, hozzàadunk 250gr. mandulàt (ami nàlam ennek hiànyàban dio lett), majd egy citrom leve és ha bio a reszelt héja is bele, 2 evökanàl cseresznyepàlinka ( nem kötelezö), végül 80gr. liszt és 2 teàskanàl sütöpor kerül hozzà, meg az 5 tojàsfehérje kis soval keményre felverve .

Kitöltjük a tésztàt a sütöedénybe (ez Svàjcban a kerek Springform, de én màsban sütöttem), 180° C sütjük 55 percig.

Lehet rà màzat kenni, porcukor és cseresznyepàlinka..... de nàlam elmegy anélkül, mondjk fahéjas cukorral is be lehet szorni.

Vigasznak, vagy ünneplésnek is jo a közeledö téli idöszàmitàshoz, amikor visszakapjuk az elcsent egy oràt alvàsra.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések